728 x 90

جامعه شیعی نیازمند تقریب درون مذهبی است

جامعه شیعی نیازمند تقریب درون مذهبی است

شفقنا- مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه گفت: ما امروز به این نیاز داریم که جامعه شیعه به یکدیگر نزدیک شده و دست از نزاع و اختلاف بردارد.

شفقنا- مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه گفت: ما امروز به این نیاز داریم که جامعه شیعه به یکدیگر نزدیک شده و دست از نزاع و اختلاف بردارد.

به گزارش خبرنگار شفقنا، حجت الاسلام رضا مختاری پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی ترجمه فارسی دانشنامه امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) که در بیت آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد، عنوان کرد: مرحوم علامه شیخ باقر شریف قرشی، عمر شریف خود را صرف تبیین سیره رسول خدا و ائمه هدی کردند.

او افزود: حدود ۷۰ سال قبل، مرحوم کاشف الغطاء بر کتاب ایشان تقریظ نوشته است و این نشان می دهد، آثار او از همان جوانی مورد تائید بزرگان طائفه بوده است.

مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه ادامه داد: عمده آثار القرشی حدود ۱۰ سال قبل، در ۴۰ جلد و در زمان حیات ایشان در مجموعه ای با عنوان «موسوعه السیره اهل البیت (ع)» به چاپ رسید.

او گفت: قلم روان، دقیق و قابل فهم بودن برای خواننده از ویژگی های بارز کتاب دانشنامه امام امیرالمومنین(ع) است و لذا قابل عرضه به جهان در زبان های مختلف است.

مختاری افزود: سیره اهل بیت (ع) را باید متناسب با فهم و فرهنگ مخاطب عرضه کرد لذا در دانشنامه امام امیرالمومنین(ع) می بینیم که موسوعه ارزشمندی گردآوری شده است.

او گفت: علامه القرشی از قبل از انقلاب در نجف اشرف با امام خمینی(ره) و سید محمدباقر صدر مراوده داشت و ایشان از مبارزین با رژیم بعث و قبل الفتح بوده است.

مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه ادامه داد: مواضع سیاسی و علمی صحیح، قلم روان و جذاب با مطالعه فراوان و تبیین دقیق از ویژگی های بارز آثار علامه القرشی بود.

او گفت: بعد از سقوط رژیم بعث و آزادی رفت و آمد، در مراسم کتاب سال ولایت در سال ۸۲ و نیز جشنواره فارابی، ایشان مورد تجلیل قرار گرفتند.

مختاری به سخنی از آیت الله خرسان اشاره کرده و بیان داشتند: آیت الله خرسان در مصاحبه ای گفتند: «در حال حاضر جامعه شیعه بیش از آنکه نیاز به تقریب بین مذاهب داشته باشد، نیازمند تقریب درون مذهبی است».

او مطرح کرد: ما امروز به این نیاز داریم که جامعه شیعه به یکدیگر نزدیک شده و دست از نزاع و اختلاف بردارد. نباید مسائل فرعی سبب اختلاف بین فرق شیعی شود. به اسم های مختلف مانند اخباری، اصولی و غیره مدام اختلاف افکنی در حال رخ دادن است که این اختلافات بین شعیان درست نیست.

لینک خبر در خبرگزاری شفقنا

مطالب مرتبط

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند